Karayolları
İl, Türkiye'nin kuzeyini güneyine bağlayan bir geçiş noktasında olması sebebiyle yoğun bir trafik akışına sahne olmaktadır. Özellikle Antalya'yı Isparta'ya bağlayan Dereboğazı yolunun açılmasıyla ilin kara ulaşımındaki önemi bir kat daha artmıştır. Isparta-Ankara-İstanbul-İzmir yolu ile kuzeye ve batıya, Isparta-Konya yolu ile Doğu ve İç Anadolu Bölgesine, Isparta-Antalya yolu ile de güneye rahat bir ulaşım imkanı bulunmaktadır. İl merkezinin tüm ilçe ve köylerle bağlantısı asfalt yollarladır. Isparta ili karayolları, Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü sorumluluğundadır. Isparta-Ankara istikameti Süleyman Demirel Hava Alanı güzergahına kadar olan yol çift yol olup; Isparta-Eğirdir arası çift yol çalışmaları tamamlanmak üzeredir.
1930'lu yıllardan itibaren Isparta'yı Antalya'ya ulaştıracak bir kara yolu yapım fikri yöre halkının tutkusu olmuştur. 1950'li yıllarda kurulan Isparta-Antalya Karayolu Yaptırma Derneğinin girişimleri ile Kapıkaya mevkiinde 10 km.lik orman yolu ve iki tünelin çok az bir kısmında galeri açılmıştır. 1964 yılında yolun karayolları ağına alınması kararlaştırılmış ve proje çalışmaları başlatılmıştır. 1986 yılında yatırım programına giren yolun bir kısmının ihalesi gerçekleştirilmiştir. 1992 yılında güzergahın il yolları ağından Devlet Yolları ağına alınması ile çalışmalara hız verilmiş ve 27 km.lik bölümünün temeli dönemin Başbakanı Süleyman Demirel tarafından atılmıştır. Başbakan, yaptığı konuşmada temel atma gününü Sevinçten ağlama günü olarak nitelemiştir. 3 yıl gibi kısa bir sürede bitirilen 138 km olan yolun tamamı 23 Eylül 1995'de asfalt sathi kaplama olarak Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından açılmıştır.
İlde toplam 352 km devlet yolu, 306 km il yolu ile 2013 km köy yolu bulunmaktadır. Köy yollarının 1280 km.si asfalt, 433 km.si stabilize, 272 km.si tesviyeli ve 27 km.si ham yoldur. Merkez ilçenin en yakın ilçesine (Atabey) uzaklığı 22 km, en uzak ilçesine (Yenişarbademli) uzaklığı 175 km.dir.
Demiryolları
Demiryollarının toplu taşımacılıktaki önemi gün geçtikçe artmaktadır. Uzun yıllar İzmir-Aydın demiryolunun Isparta'nın içinden geçirilmesi konusunda çalışmalar yapılmış, fakat netice alınamamıştır. 1912 yılında açılan İzmir-Eğirdir yolunun Bozanönü-Isparta arasındaki bölümü 1936 yılında tamamlanarak hizmete açılmıştır. Bugün ilde 890 km uzunluğunda demiryolu ağı bulunmaktadır. Halen İstanbul ve İzmir'e ekspres seferler ile Burdur'a günde karşılıklı 3 sefer olmak üzere mototren (yolcu treni) seferleri yapılmaktadır.
2002 yılında ekspres taşımacılığında 42.439 yolcu taşınmıştır. Ayrıca 1037 tonu giden ve 6932 tonu gelen olmak üzere toplam 7969 ton yük taşımacılığı yapılmıştır.